Matinal Granera 4/6/23

Un quarentena de caminaires de tot el Moianès, guiats pel Pere Genescà vam començar a caminar des de la capella romànica de Santa Cecília de Granera a les 8 del matí el diumenge 4 de juny. Dissabte, com gairebé cada dia, havia plogut a la tarda, els camps estaven xops, i les boires matinals amagaven a moments el sol. Vam començar a caminar sentit oest baixant primer per un camí i després un corriol, entre boscos de pins i alzines ben xops i camps ben verds, anant pel costat del torrent de l’Estevenell.

Vam creuar el torrent, just quan es junta amb el torrent de la Font d’en Buc, agafant tot seguit en sentit est la carretera asfaltada que va de Granera a la carrerera de Sant Llorenç Savall i Sabadell, que van seguir cinc minuts sentit Granera. Vam trencar a la dreta agafant un corriols ascendent al paral·lel al torrent de Trens que vam seguir  de pujada, aturant-nos en uns forns de calç molt ben conservats que hi havien al costat del camí. Començant a fer calor, vam arribar a la casa de Trens on vam esmorzar.

Vam continuar pujant per una pista en sentit est, arribant al Coll de Trens, on el camí segueix el límit dels termes de Granera i Sant Llorenç Savall, amb vistes de Sant Llorenç del Munt i el Montcau i uns paratges que van quedar totalement cremats pel foc d’agost de 2003.  Tot i que ja veiem núvols sobre Sant Llorenç, com la tempesta no semblava imminent, vam continuar caminat per la pista al cost de la cinglera sentit est fins que vam tombar cap el nord pel costat del Torrent de l’Ossol. I fent volts per camps sembrats que, tot i estar ben verds potser no donaran cereal, després d’aturar-nos en uns cirerers, vam arribar a Santa Cecília de Granera sense que la pluja s’hagués fet present. Fent un total  d’11kms / 300mtrs de desnivell.

Gràcies Pere i fins la propera!!