Hivernal al Puigmal (11/02/23)

Raquetes i Esquí de Muntanya.
A les 10 del matí ens hem trobat 20 caminaires: 14 per fer raquetes i 8 per fer Skimo al pàrquing de l’estació de Puigmal 2900. amb el Sandro Muñoz i el Pere Genescà.
Tot i que a Puigcerdà érem a -8°, a pistes la temperatura era molt més alta, -1,5°.
A l’estació d’esquí no es veia que hagués caigut gaire neu i l’informació dels nostres contactes, ens deien que al cim era força pelat, cosa que es podia confirmar visualment des de el pàrquing. Vam decidir deixar les raquetes, decisió de la qual ben aviat ens vam penedir, i vam pujar només amb els grampons a la motxilla.
Vam anar pujant per la vall de la Ribera d’Err, amb la intenció de fer el Pic del Segre, mentre que els esquiadors es van dirigir cap a la Tossa del Pas dels Lladres.
La pujada per la vall es va anar complicant amb una mica de neu pols, que feia que els peus s’enfonsessin una mica. Ens temíem el pitjor, però no va ser així, la quantitat de neu nova, no impedia la nostra pujada, tot i que uns quants vam decidir posar els grampons per seguretat, quan la pendent es va fer més pronunciada.
En 3 hores vam fer cim al Segre i tot seguit ens vam dirigir cap al Puigmal, tot observant l’increïble panorama que el magnífic dia i l’alçada ens proporcionaven. Un cop al cim, el dia era radiant, vent en calma i una temperatura molt agradable, més pròpia del mes de maig.
Un cop recuperades les forces i revisats els grampons per la baixada, els que els dúiem, vam resseguir el camí tradicional que baixa directament a la vall des d’on havíem sortit. Les pales per on baixàvem tot i el pendent, havien acumulat grans quantitats de neu, fet que feia que haguéssim d’anar amb compte per evitar algun accident. El que vam tenir, van moments de riures per les enfonsades i tombarelles dels companys.
6 hores més tard de la sortida arribàvem al cotxe, sans i estalvis. Posteriorment, ens vam trobar, quasi tots, a Puigcerdà per recuperar forces i comentar la sortida, continuant seguidament per arribar a casa a quarts de 9 del vespre, cansats, però contents del dia que hem pogut gaudir.

Gràcies Sandro i Pere per poder gaudir d’aquest dia tan fantàstic !!!