La Vall del BAC. 22/01/2022

Ruta per la Vall del Bac, una bona caminada al costat de la Serra de Malforat amb el nostre guia Javi Martí i un grup impressionant (tant pels participants dels GEMI com per les noves incorporacions) simpàtic, fort i amb ganes de gaudir de la muntanya.

Començant la caminada des de l’Hostal de la Vall del Bac passarem al costat de les vaques i buscarem el bosc per anar pujant fins passar l’Engorjat del Bosc del Quer per arribar al Seguer de Pera, una casa de muntanya, que deixarem a la nostre dreta i continuarem pujant pel camí ample cap a l’esquerra. Tot i així pujant ens va acompanyar, un bon tros, un nou guia inesperat: Oleguer l’Escoses, que amb uns bons riures, unes petites explicacions i una bona companyia es va fer l’hora d’esmorzar. Un cop agafat forces continuarem pujant pel camí ample fins arribar al Coll Sagordi, creuant la Collada del Cortal, on també tindrem molt bones vistes. Continuarem per senders pel mig del bosc una mica exposats però molt segurs. Tot fent ziga-zagues passarem pel costat de la Longanya, una caseta de bosc encara habitada, més endavant passarem també pels Resclusanys, i acabarem arribant al cim de El Talló. Des d’aquí tindrem les millors vistes de tota la ruta, podrem diferenciar gran part del Pirineu i de l’Alta Garrotxa. Un cop comencem a baixar anirem en direcció al Portell de les Roques i continuarem pujant fins arribar al cim Puig de l’Ou on dinarem i gaudirem d’un magnífic dia. Tot seguit baixem direcció al Coll d’Arrencafels pels seus meravellosos boscos i ens trobarem l’antiga Font de Reclosants, després continuarem per la pista ample fins arribar al Triado amb una bon camp ample i assolellat, passant per Sant Miquel de la Torre i uns centenars de metres més endavant ens trobarem l’arribada a l’hostal de la Vall del Bac.

Gràcies Javi per poder gaudir d’aquesta magnifica caminada i amb una bona companyia.