Ports de Tortosa Beseit (23/10/21)

El dissabte 23 d’Octubre 2021 la Irene i el Jordi ens ha portat ha fer una fantàstica ruta circular pels Ports de Beseit.

Des de diferents indrets ens hem retrobat,  puntualment a les 8h, el Bar Manolo (Horta  de St Joan) on ens tenien  apunt un bon  cafè ..que alguns que venien de lluny els feia prou  falta.

Tot seguit ens hem reagrupat  a l’Area  de la Franqueta, indret on  alguns han passat la nit,  i punt de inici de  la caminada.

A les 9h començem doncs remuntant  el barranc del Carrer Ample  per un camí boscós, força estret i pedregós que poc  a poc es va obrint. A mig barranc ens trobem a la cova del Frare, on aprofitem per fer un petit descans per arribar  fins  els peus del Barranc on  el paisatge es d’una bellesa impressionant.

Un cop a a dalt seguim cap a les rases del Maraco, on esmorzem,  gaudint de les  magnifiques vistes  de la Rivera del Riu Ebre, el Delta i el Pic mont Caro. Tot seguit baixem fins al refugi lliure de Clotes i  remuntem a la Torreta Rassa (sostre comarcal de la Terra Alta, 1222mtrs) on dinen. Amb les forçes recuperades seguim i ens endinsem pel  bosc on els més boletaires han aprofitat el bon moment per recollir els bolets que trobaven a peu de camí. Finalment hem  anat baixant cap el bosc de la grevolosa. Com que anàvem bé de temps la Irene i el Jordi s’han animat i ens han endinsat per tot un seguit de corriols  i rieres arribant així  cap a les 18h a l’Area de la Franqueta.

Gràcies Irene i Jordi per aquest  dia tant fantàstic i on hem pogut gaudir d’un entorn tant  diferent.