Travessa Vallter – Nuria amb esquí de muntanya i raquetes de neu per la Olla del Ter a Vallter 2000 – DISSABTE 22 DE FEBRER

El passat dissabte 22 de febrer, ens vam trobar a les 6 del matí a Les Faixes per anar cap a Vallter 2000 on ens vam trobar amb la resta dels excursionistes.
Vam ser uns 23 amb raquetes de neu i uns 6 amb esquis de montanya.
Els primers, una mica més tard de les nou, ens vam dirigir a la part posterior del bar restaurant de l’estació per pujar cap a la Portella de Mantet i els esquiadors es van quedar a la curva que inicia el camí de pujada al refugi d’Ulldeter.

Els que anavem en raquetes, un cop a la Portella de Mantet, ens vam reagrupar després d’una pujada durilla i ens vam dirigir cap el Pic de la Dona on vam resistir un vent molt fort protegits per les poques pedres que hi ha al cim. Aquí vam fer un petit mos i vam continuar ràpidament, ja que tot i que el dia i la vista eren inmillorables, feia molt de fred.
Vam anar seguint, sense gaire vent, fins el collet que inicia la pujada al Bastiments. En aquest punt el grup es va dividir en 2, 11 vam dirigir-nos al Pla de Bacivers per posteriorment pujar al Pic de Bacivers, tal com estava planejat, i la resta es van dirigir directament al cim de Bastiments pensant que potser faria molt de vent al cim de Bacivers.

Un cop al cim del Pic de Bacivers, amb un temps espectacular, vam fer 4 fotos i un petit mos i ens vam dirigir al Pic du Geant, inici de la carena que porta al Bastiments. En aquest punt vam aprofitar per fer l’últim mos i de seguida baixar en direcció al Coll de la Marrana.
Des de el Coll de la Marrana, vam reseguir les pistes per anar directes al centre de l’estació ja que el temps apretava. Part del grup que va anar directe al Bastiments, es va despistar i va baixar fins a la part baixa de Vallter, i es va tenir que esperar que els passesin a buscar els cotxes on anaven.

Vam arribar al pàrquing a l’hora prevista, les 3 de la tarde, amb els temps de sobre per estar a les 4:30 a l’estació de Ribes del Cremallera de Nùria on teniem de trobar als esquiadors que havien fet la travessa des de Vallter.

Recollits els esquiadors, 11 valents ens vam acostar al Camping de Ribes per fer un dinar-berenar-sopar abundant.